گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/29 - 08:48
كد :7962

طراحی کاتالوگ حرفه ای

طراحی کاتالوگ ، برای آنکه شما را حرفه ای تر کند باید با رعایت نکاتی همراه باشد که هم در ظاهر و هم در محتوا تاثیرگذار است.

آنچه که شما را برای داشتن یک کاتالوگ کاملا حرفه ای و زیبا یاری می دهد شناخت و رعایت نکاتی است که در طراحی آن باید رعایت کنید.

در اینجا با بررسی دو جنبه ی ظاهر و محتوای کاتالوگ ، به جمع آوری نکاتی پرداخته ایم.

 

عوامل موثر در جنبه ی ظاهری

انتخاب ابعاد مناسب : کاتالوگ را در ابعادی طراحی کنید که جابه جایی و استفاده از آن راحت باشد و بتوان آنرا در جایی مناسب نگه داری کرد.

چیدمان: نحوه چیدمان مطالب و عکس ها باید به گونه ای باشد که زیبایی را حفظ کند و کاتالوگ منظمی داشته باشید.

هارمونی رنگ : برای انتخاب رنگ پس زمینه ، متن و تناسب آن ها با تصاویر به کار رفته ، سعی کنید هارمونی رنگ ها را حفظ نمایید تا کاتالوگ تان زیباتر به نظر برسد.

جلد خلاقانه : با بهره گیری از ذوق هنری و نرم افزار های طراحی سعی کنید خالق یک جلدی باشید که مخاطب را مجذوب خود کند.

استفاده از عکس های مناسب : درج عکس های با کیفیت ، واقعی و کمتر دیده شده در کاتالوگ می تواند در بهتر دیده شدن آن نقش آفرین باشد. استفاده از عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به حرفه ای تر شدن کاتالوگ تان کمک خواهد کرد.

 

عوامل موثر در جنبه ی محتوایی

مفاهیم ساده: سعی کنید برای انتقال پیامتان به مخاطب ، از جمله های ساده ، کوتاه ، مرتبط با موضوع و مفهوم استفاده کنید به شکلی که در کمترین زمان مفهوم را به بهترین حالت ممکن منتقل کنند.

حفظ یکپارچگی در مطالب : سعی کنید متن را به گونه ای نگارش کنید که یکپارچگی در کل متن رعایت شود و جمله های متناقض را پشت هم نیاورید.

دسته بندی مطالب: اگر قبل از شروع به نوشتن ، مطالبتان را دسته بندی کنید و بدانید هر کدام شامل چه قسمت هاییست هم نوشتن برایتان راحتتر می شود و هم اینکه مخاطب بهتر پیامتان را درک میکند.

دوری از اغراق : در نوشتن مطالبتان صداقت را فراموش نکنید و اگر می خواهید ویژگی هایتان را برای مخاطب بولد کنید مراقب باشید اغراق آمیز نباشد و غلو نکنید.

ابتدا و انتهای مطالب : با انتخاب جملات مناسبی برای شروع و پایان این معارفه ، سعی کنید بهتر در ذهن مخاطب جای بگیرید و ماندگار شوید.

احترام به مخاطب : در تمام متنی که نوشتید یادتان باشد احترام مخاطبتان را حفظ کنید تا احساس بدی را در ذهن او ایجاد نکنید.

اشاره به افتخارات و امتیازات : لازم است مخاطب بداند چه چیزی شما و محصولات و خدماتتان را نسبت به رقبا متمایز می کند و دلیل اینکه فکر می کنید شما انتخاب مناسبی هستید چه چیز است؟ هرچه در اینجا بهتر بتوانید او را متقاعد کنید موفق تر خواهید بود.مراقب باشید با عدم صداقت و طولانی بودن متن مخاطبتان را از دست ندهید.

امید است با رعایت نکات فوق ، بتوانید در طراحی کاتالوگ خود موفق نائل شوید.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو