گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/03/28 - 12:50
كد :7958

انواع طرح لوگو

لوگوها بسته به اینکه متن هستند یا تصویر ، انواع مختلفی را به وجود می آورند.چیزی که بعد از این می تواند آنها را منحصر به فرد کند تخصص طراحی لوگو ایست که دارید و به شکل هنرمندانه استفاده می کنید.

طراحی لوگو با توجه به سبکی که از آن میخواهیم استفاده کنیم می تواند متفاوت باشد. در زیر به معرفی انواع مختلف لوگو می پردازیم تا شما برای انتخاب طرح مورد علاقه ی خود بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

 

1- لوگوی تصویری : اگر علاقه مند هستید برای طراحی لوگویتان از تصویر استفاده کنید ، به جذابیت بیشتر آن کمک خواهید کرد.چرا که تنوع طرح های لوگو ای که به شکل تصویری ایجاد شده است بیشتر می باشد.با توجه به تصویر که انتخاب می کنید چهار حالت اتفاق می افتد:

1-1 :تصویری که شما انتخاب کردید ارتباط مستقیم با موضوع برند شما دارد.مثل لوگوی برنامه بازار

1-2:تصویری که انتخاب کردید ارتباط غیر مستقیم با موضوع برند دارد.مثل لوگوی تلگرام یا شرکت هواپیمایی هما که پرنده شما را به یاد پرواز می اندازد.

1-3: تصویر شما نه مستقیم و نه غیر مستقیم ارتباط دارد.اکثر لوگوهای دانشگاه ها یا مراکز فرهنگی از این قبیل می باشند.

1-4: تصویر شما دارای هیچ مفهوم انتزاعی و معنای خاصی نمی باشد ، هیچ فکر و اندیشه ای برای انتخاب آن صورت نگرفته و صرفا برای جذابیت تصویر آنرا برگزیدیم.

 


2- لوگوی نوشتاری: در این سبک ، از اسامی برند ، شرکت یا ... برای طراحی استفاده می شود.انتخاب یا طراحی فونتی که در عین حفظ خوانایی، زیبا و متفاوت باشد بسیار مهم است. رنگ لوگوی انتخابی شما اگر با در نظر گرفتن اصول روانشناسی رنگ ها همراه باشد تاثیر بهتری را در بیننده ی آن میتواند داشته باشد.

لوگوی نوشتاری نیز سه حالت دارد.

2-1: مونوگرام : اگر قصد آنرا دارید که به صورت مختصر نام برند خود را در لوگو ببینید ، این مدل دقیقا همان است که شما میخواهید. در این روش ، فقط حرف یا حروف ابتدایی را استفاده می کنیم و از بقیه حروف صرف نظر می کنیم.لوگوی hp از همین مدل استفاده نموده است.

2-2: لوگو تایپ : اگر اعتقاد دارید که نام شرکت یا برندتان باید به طور کامل و نه مختصر در طراحی لوگو در نظر گرفته شود ، شما ملزم هستید از این روش استفاده کنید.لوگوی بانک شهر به این شیوه می باشد.

2-3: پیکتو گرام : اگر می خواهید هم نوشتار و هم تصویر را در علامت تجاری خودتان بگنجانید می توانید از پیکتوگرام استفاده کنید.نمونه لوگوهایی که از این مدل استفاده کرده اند مثل آپارات ، ایران خودرو و ... است .

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو