گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/04 - 13:55
كد :7985

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی به عنوان یکی از شاخه های عکاسی در ایجادبروشورها و کاتالوگ ها تاثیر به سزایی دارد. این عکاسی با وجود تفاوت های ریزی که با عکاسی صنعتی دارد برای هرچه بهتر معرفی کردن محصول در چشم مشتری به کار گرفته می شود.

یکی از شاخه های عکاسی که امروزه رواج پیدا کرده است عکاسی تبلیغاتی است . این عکاسی در حقیقت شاخه ای از عکاسی صنعتی می باشد ودر زمینه معرفی ، تبلیغ ، فروش محصول به عکس برداری می پردازد.


در عکاسی تبلیغاتی سعی داریم با استفاده از تخیل، خلاقیت و ابزاری مناسب محصول را به شکلی موجه و آراسته نمایش دهیم ، بطوریکه حتی الزامی برای حفظ خصوصیات ظاهری به شکل واقعی وجود ندارد . بلکه عکاس می تواند به شکلی اغراق آمیز عکاسی کند.
عکاسی تبلیغاتی حرفه ای زمانی اتفاق می افتد که عکاس آشنایی و تسلط کافی با اصول زیبایی شناسی و ایده پردازی داشته باشد و بتواند از تمامی ابزار عکاسی ، محیط ، نورپردازی ، ابزار ویرایش عکس و .. جهت عکاسی استفاده نماید.

هدف عکاسی تبلیغاتی

در عکاسی تبلیغاتی هدف برانگیختن احساسات مشتری و ترغیب او به سمت محصول مورد نظر می باشد. به عنوان مثال اگر قصد تبلیغ یک محصول آشپزخانه را داریم هدف فقط خود محصول نیست. بلکه افرادی که از آن محصول استفاده می کنند ، ابزارها و وسایل آشپزخانه و ... باید به گونه ای زیبا و جذاب در عکس قرار داده شوند و در نهایت یک هارمونی و هماهنگی زیبایی را رقم بزنند.
در نتیجه عکاس تبلیغاتی باید ذوق و علاقه ی خاصی به این حرفه از خود نشان دهد و از تمام قوه ی تخیل خود در این جهت استفاده نماید.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو