گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/27 - 13:26
كد :7951

روشهای تبلیغات در اینترنت چیست ؟

امروزه با توجه به زمان زیادی که افراد در اینترنت و فضای مجازی سپری می کنند ، یکی از روش هایی که می توان برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده نمود ، بهره وری از همین بستر اینترنت می باشد. بررسی روش های متنوعی که در آن وجود دارد برای انتخاب درست تبلیغات به ما کمک خواهد کرد.

امروزه افراد با اهداف متفاوتی ساعت های طولانی ای را در اینترنت و فضای مجازی به سر می برند. گروهی در صفحه شخصی خود هستند ، گروهی مطالب علمی در کانالشان بارگذاری می کنند ، دانشجویان و محققان به دنبال مقالات می گردند و بعضی برای پر کردن اوقات فراغت شان ، به دنبال سرگرمی هستند.

به هر حال ، زمان زیادی که در این محیط ها گذرانده می شود ، از چشم بازاریابان پنهان نماند و آنها را به سمت پیدا کردن روش هایی برای هرچه بیشتر دیده شدن تبلیغاتشان کشاند.

در اینجا سعی کردیم با معرفی روش های تبلیغات در اینترنت و شبکه مجازی ، شما را با انواع آنها آشنا نماییم.

 

1-طراحی بنر تبلیغاتی : یکی از روش های تبلیغات در سایت ها ، بنر هایی است که هزینه ی زیادی را نمی طلبد. قرار دادن بنر در سایت هایی که بازدید بالایی دارند کمک به افزایش کلیک خوری می کند.

از مسائلی که گوگل برای رتبه دهی سایت به آن اهمیت می دهد ، بحث بک لینک هاست که در طراحی بنر مدنظر قرار می گیرد.

2-استفاده از لینک باکس ها : لینک باکس یک کادر در سایت است که شامل تعدادی لینک است .این روش از بحث بک لینک ها را استفاده می کند و درنتیجه سبب ارتقای رتبه سایت در گوگل می گردد.

3-تبلیغات موبایلی : این روش در حقیقت اشاره به همان تبلیغاتی می کند که در هنگام کار کردن با یک نرم افزار یا بازی در گوشه ی کادر می بینید.

4-ایمیل مارکتینگ یا خبرنامه های اینترنتی : حتما شما هم ایمیل های تبلیغاتی ای را دریافت کرده اید. ارسال ایمیل به قشر خاصی که در حوزه فعالیت های ما کار می کنند ، می تواند باعث افزایش بازدید و در نهایت فروش شود. در طراحی اینگونه از ایمیل ها ، باید مراقب باشیم که خلاقیت داشته باشیم و از یک روند تکراری و خسته کننده برای تبلیغات استفاده نکنیم. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که ممکن است ایمیل ارسالی اسپم شود و در پوشه دریافت ایمیل نرود که البته آن هم به روشهای خاص خودش رفع می شود.

5-تبلیغات ویدیویی : شما می توانید با گرفتن یک فیلم از محتوای سایت و حوزه فعالیتان و قرار دادن آن در سایت هایی نظیر آپارات و نماشا به معرفی خدماتتان بپردازید.

6-تبلیغات در گوگل : این روش هم از خدمات خود گوگل است که البته برای کاربران ایران هم از طرف گوگل و هم ایران فیلتر شده است.

7-تبلیغات در سایت هایی نظیر آمازون و در فروشگاه های اینترنتی ایران  : آمازون به معرفی یک محصول می پردازد و وقتی شما روی آن کلیک می کنید می توانید شرکت های ارائه دهنده آنرا ببینید.

8-لینک های تبلیغاتی : قرار دادن لینک سایت در سایت هایی که بازدید بالایی دارند می تواند موثر باشد. نکته مهمی که در این نوع از تبلیغات حائض اهمیت است جذابیت متنی است که برای لینک استفاده می کینم . مدت زمان این تبلیغات حداقل سه ماه است و به کمتر از آن اصلا فکر نکنید. هرچه تعداد سایت هایی که در آن تبلیغ می کنیم بیشتر باشد شانس بازدید از سایت نیز بالاتر خواهد رفت.

9-تبلیغات در شبکه های اجتماعی : یکی از جدیدترین و پرکاربردترین روش ها که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات می باشد.

10-سئو سایت : می تواند با رعایت اصولی که براساس انها بنا شده است در بیشتر دیده شدن مطالب سایت شما تاثیر به سزایی داشته باشد. همراهی اصول سئو با طراحی سایت از جمله ضروریات ابتدایی محسوب می شود که به نظر می رسد قبل از هر گامی برای تبلیغات باید به آن توجه نمود.

 

آنچه که گفته شد از پرکاربردترین روش هایی است که امروزه مورد استقبال بازاریابان برای حفظ موقعیت در میان رقبای تجاری محسوب می شود. پیروی از اصول تبلیغات در اینترنت ، برای هر چه موفق تر شدن کسب و کار تجاری تاثیر گذار خواهد بود. از این رو همکاری با گروهی که به صورت تخصصی در این زمینه کسب تجربه نموده است لازمه ی کار می باشد.

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو