گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/26 - 10:54
كد :8074

بسته بندی و بازاریابی

بسته بندی محصول به عنوان چهره کالا که برای مخاطب به نمایش گذاشته می شود نقش موثری در جذب آن و افزایش بازاریابی محصول داراست.

بسته بندی محصول به عنوان یک سیستم هماهنگی است که هدف از طراحی آن ، آماده سازی کالا جهت حمل و نقل محصول ، انبار و نگه داری محصول ، توزیع ، فروش و مصرف آن است.


بسته بندی به عنوان یک پل ارتباطی بین محصول و مشتری است که پیام برند محصول را به مخاطب و مشتری انتقال می دهد. اهمیت طراحی بسته بندی محصولات از آنجاست که اولین عامل انتخاب یک محصول در بین سایر محصولات ، ظاهر و بسته بندی است. طراحی بسته بندی محصولات به قدری موثر است که امروزه یکی از دلایل ضعف صادرات محصولات به خارج از کشور ، بسته بندی و فروش آنها به صورت فله ای است که امکان تجارت سودآور را از تجار گرفته است.


بسته بندی محصول کاربردهای فراوانی نظیر موارد زیر دارد :
•    حفاظت محصول از نظر فیزیکی ، سلامتی محصول و ....
•    بازاریابی و تبلیغات محصول
•    زیبایی محصول
•    سهولت استفاده و نگه داری محصول
•    شناسایی و درج اطلاعات لازم بر روی محصول


بسته بندی محصول در بازاریابی بسیار تاثیرگذار است چراکه به عنوان یک نوآوری در محصول شناخته می شود درحالیکه ممکن است محتوا و کیفیت محصول تغییری نکرده باشد.
استفاده از یک لوگوی مناسب و معتبر در طراحی بسته بندی محصول می تواند به حرفه ای تر شدن برند کمک کند. بسته بندی محصول به عنوان عامل انحصار و تمایز محصولات در بین جامعه ی رقبا باید سلیقه ، فرهنگ و نیاز مخاطبین و مشتریان خود را در طراحی در نظر بگیرد و خود را به جای آنها بگذارد تا بتواند به شکل بهتری نیازهای آنها را درک کند و همچنین بررسی ابعاد روانشناسی مخاطبین بسیار موثر است.


بسته بندی حاوی پیام فروشنده به مخاطبین و مشتریان است که می تواند حسن نیت و احترامی را که برند برای مشتریان خود در نظر گرفته است منتقل کند. در طراحی بسته بندی محصولات باید شناخت کافی از آخرین تکنولوژی های روز و پیشرفت های گرافیکی داشت و براساس آنها یک طراحی موفق انجام داد.

 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو